
Tinka Tündi
Hogyan válaszd ki a számodra megfelelő
virtuális asszisztenst?
A magyarországi virtuális asszisztens piacon egyértelmű ‘boom’ hatása volt a koronavírus járványnak. Rengeteg új asszisztens lépett a piacra, jóval nagyobb a kínálat, mint a kereslet.
És bármennyire is az ellenkezője következne ebből, ez a folyamat a vállalkozók, azaz a Te dolgodat egyáltalán nem könnyíti meg.
Mert ugyan válogathatsz a virtuális asszisztensek közül, de sokkal nehezebb megtalálni a számodra megfelelőt.
A rosszul kiválasztott (vagy még rosszabb… a valójában nem hozzáértő…) asszisztens pedig sokkal több pénzt, időt, energiát emészt fel, mint amennyi hasznát veszed a munkájának.
Egyéni vállalkozóként egyébként sem könnyű lépés kiszervezni a feladatokat, hiszen azokat annyira a sajátodnak érzed, nem?

Mi történik, ha kiírod a Facebookra, hogy virtuális asszisztenst keresel?
Elárasztják a fiókodat a jelentkezések.
Ezek áttekintése egyrészt rengeteg idő, másrészt sokkal nehezebb megtalálni köztük a minőségi szolgáltatókat. A megfelelő szaktudás ráadásul csak a jéghegy csúcsa, a közös hangot megtalálni legalább ugyanolyan fontos.
Az, hogy működik-e közted és az asszisztens között a kémia, igazából a találkozáskor (legyen az személyes vagy online) derül ki. De hogy idáig eljuss, hosszú az út…
Hogyan tudod hatékonyan és eredményesen megtalálni a számodra megfelelő virtuális asszisztenst?

Írd meg a keresőposztod olyan stílusban, ami igazán Te vagy! (Én például tudatosan tegeződöm minden felületen, ahol megjelenek.)
Legyen a keresőposzt minél részletesebb: milyen feladatok elvégzésére keresel asszisztenst, heti kb. hány órában, van-e olyan program, aminek az ismerete fontos stb. Próbáld minél pontosabban megfogalmazni, hogy kire és mire van szükséged!
Adj meg feltételeket a jelentkezéshez, ezzel nagyon jól lehet szűrni és sok időt tudsz spórolni. Például: “A jelentkezéseket e-mailben várom ‘VA jelentkezés’ tárggyal.” / “A jelentkezésnél írd meg, miért szeretnél velem dolgozni és hány óra szabad kapacitásod van.” stb.
Aki nem így küldi el a jelentkezését, azt már első körben kiejtheted. A szövegértés, precizitás, alaposság már itt megmutatkozik. Tényleg végigolvasta a hirdetésed? Sablon szöveget küld neked vagy tényleg szeretne Veled dolgozni?
Én igyekszem mindig utánanézni a vállalkozónak, terméknek, szolgáltatásnak jelentkezés előtt. Így látom, hogy tényleg nekem való-e a feladat, érdekel-e az adott téma, szektor. Nekem ez fontos, mert hiszem, hogy abban lehetünk igazán jók, amit szívesen csinálunk.
A jelentkezésnél kérdezz rá, hogy számlaképes-e az asszisztens. Ha igen, akkor nézz utána az adatainak, a tevékenységi köreinek itt: https://www.nyilvantarto.hu/evny-lekerdezo/
Ha nem számlaképes, kérdezz rá, hogy vállalja-e, hogy együttműködés esetén elindítja a vállalkozását.
A megfelelő szerződések – nem csak a megbízási, hanem az adatkezeléssel, titoktartással kapcsolatosak is – a Te a vállalkozásod érdekeit is védik!
Sajnos számla és szerződés nélkül is nagyon sokan dolgoznak, nyomott árakon… de megéri rábízni a vállalkozásod ügyeit, az üzleti titkokat egy ilyen “szolgáltatóra”?
Nézz utána a már leszűrt jelentkezők weboldalának, közösségi oldalának. Ez sokat elárul a jelentkező stílusáról, hitelességéről.
Megtalálni a megfelelő virtuális asszisztenst nem egyszerű feladat, de a befektetett idő sokszorosan megtérül. Együtt dolgozni egy virtuális asszisztenssel a vállalkozásod növekedésének egyik kulcsa lehet.
Ne szalaszd el ezt a lehetőséget!